Ortalama
Değerlendirme
Bazı yöneticilerin, çok düşük veya çok yüksek
değerlendirmeler yapmaktan kaçınarak bütün çalışanları ortalama bir notla
değerlendirme eğiliminde olması literatürde ortalama değerlendirme hatası
olarak anılmaktadır. Ortalama değerlendirme hatası bazı yazarlar tarafından merkezî eğilim hatası olarak da
isimlendirilmektedir. Bu tür hatalar örgüte bir yarar sağlamadığı gibi yönetsel
kararların alınmasını da zorlaştırmaktadır. Bu konuda değerlendiricilerin
bilinçlendirilmesi örgütsel etkililik açısından önem arz etmektedir.
Ortalama
değerlendirme hatasına, kendisine bağlı çalışan sayısı fazla olan, astlarının
performansını yakından gözlemleme fırsatı bulamayan ve güçlü yönetim desteği
bulunmayan yöneticilerle, performans değerlendirmeye çok önem verilmeyen sadece
kanunlara uymak için performans değerlendirme yapılan örgütlerde sıkça rastlanmaktadır.
Ortalama
değerlendirme hatası, değerlendirmenin ücret artışı, yükselme ya da eğitim
ihtiyaçlarının tespiti yönünde kullanılmasını engellemektedir. Çalışanlar
performansları ile ilgili doğru bilgi alamadıkları için gelişimlerine temel
olacak verilerden yoksun kalırlar.
Bu hataya
maruz kalan çalışanlar, performans notları birbirine yakın çıktığından işlerinde
başarılı veya başarısız olmanın örgüt için önem arz etmediğini düşünüp motivasyonlarını
kaybetmektedirler. Çalışanların motivasyonlarını kaybetmesi genellikle
işleriyle ilgili olarak umursamaz bir tavır sergilemeleri ile kendini
göstermektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder