9 Haziran 2012 Cumartesi

Ortalama Değerlendirme


Ortalama Değerlendirme  

            Bazı yöneticilerin, çok düşük veya çok yüksek değerlendirmeler yapmaktan kaçınarak bütün çalışanları ortalama bir notla değerlendirme eğiliminde olması literatürde ortalama değerlendirme hatası olarak anılmaktadır. Ortalama değerlendirme hatası bazı yazarlar tarafından merkezî eğilim hatası olarak da isimlendirilmektedir. Bu tür hatalar örgüte bir yarar sağlamadığı gibi yönetsel kararların alınmasını da zorlaştırmaktadır. Bu konuda değerlendiricilerin bilinçlendirilmesi örgütsel etkililik açısından önem arz etmektedir.
            Ortalama değerlendirme hatasına, kendisine bağlı çalışan sayısı fazla olan, astlarının performansını yakından gözlemleme fırsatı bulamayan ve güçlü yönetim desteği bulunmayan yöneticilerle, performans değerlendirmeye çok önem verilmeyen sadece kanunlara uymak için performans değerlendirme yapılan örgütlerde sıkça rastlanmaktadır.
            Ortalama değerlendirme hatası, değerlendirmenin ücret artışı, yükselme ya da eğitim ihtiyaçlarının tespiti yönünde kullanılmasını engellemektedir. Çalışanlar performansları ile ilgili doğru bilgi alamadıkları için gelişimlerine temel olacak verilerden yoksun kalırlar.
            Bu hataya maruz kalan çalışanlar, performans notları birbirine yakın çıktığından işlerinde başarılı veya başarısız olmanın örgüt için önem arz etmediğini düşünüp motivasyonlarını kaybetmektedirler. Çalışanların motivasyonlarını kaybetmesi genellikle işleriyle ilgili olarak umursamaz bir tavır sergilemeleri ile kendini göstermektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder